Friday, February 11, 2011

Update Citer Poslaju..

Assalamualaikum...





Janji tinggal janji..Ape guna berjanji..Janji Manismu..
(abes semer tajuk lagu kuar...)


Panas hati tol la...Sib baik boleh sabo lagi ni..
Sampai skrg x sampai lagi barang tu..


Kul 2:15 ptg saya kol Poslaju BBST,dorang check 
item no yang ditulis kat memo yang ditinggal dalam
letter box tu sebenarnya barang milik sorg cina.Saya
cari plak no item sebenar dalam emel.Pastu kol balik.


Saya tanya sape yang sepatutnya hantar barang tu semalam
samada poslaju BBST atau PPL Nilai..pegawai tu cakap
PPL Nilai yang hantar dan jika tiada sesiapa di umah barulah
mereka tinggalkan bungkusan tu di poslaju BBST.Kerja mereka
di Pusat Serahan BBST hanya menyerahkan bungkusan kepada
penerima yang datang.Tugas menghantar bukan di bawah 
tanggugjawab mereka.


Saya kol plak PPL Nilai...Memula cakap ngn sorg ppuan,
dah bagi no item siap2..dia cakap nak check status barang..
tetiba dia pas kat orang lain plak.terpaksa citer smula dari a-z. 
Dia cakap BBST plak yang sepatutnya hantar bungkusan tu.
Pulak dah...Saya mmg dah bengang,sebabnya dah la x hantar 
sampai umah,item no kat memo tu plak dorang salah tulis..
pkul bape dorg dtg pun x bagitau dlm memo tu.Pastu men 
salahkan orang lain plak.Siap kutuk lagi kata cawangan BBST
teruk n x buat keje.Saya mintak dorg hantar barang arini gak.


Pastu dia pas plak ke sorg lagi.Kali ni lelaki plak.Sekali lagi kena
citer dari a-z..Saya tepon ni bukannya free cik oiiiii.....
Lelaki tu cakap,memang PPL Nilai yang hantar tapi xde orang
kat umah,saya gtau la saya memang tunggu dari pagi dan memang
sepanjang hari ade org kat umah.Dia suh saya p amik kat Poslaju
BBST.Saya berkeras suh dorang hantar jugak.Lagipun sepatutnya 
ade 2nd delivery kan.Saya dah marah time ni.Pastu dia cakap plak
yang letak memo dlm letter box tu dr poslaju kajang.Pulak dah!
Saya bagitau saya memang check status bungkusan tu kat web.
Xde pun dicatat kajang di situ.Dia macam gelabah,x sangka
la agaknya.Ingt semua orang main tunggu jer barang,xyah check2
kat web.Dia janji nak hantar esok!Bayangkan 3 hari masa yang
diambil untuk hantar bungkusan dari Taiping ke Sepang.
Bukan pos biasa tapi Poslaju.


Setelah kol sana sini,mikir fakta2 yang ada,saya buat kesimpulan
PPL Nilai yang SALAH! Bukan barang saya sorg jer x sampai ke 
tangan.Ramai lagi orang yang dapat memo suh p amik kat BBST.
Yang kena marah,dorg kat  BBST gak.PPL Nilai amik jalan mudah.
Hantar memo jer kat kami pastu bungkusan semer dorang hantar 
ke BBST.Gaknya org2 poslaju ni memang malas nak hantar barang 
kat umah bertingkat2 nih...Malas nak naik..antar memo kat 
letter box di tingkat bawah jer sudah.Konon2 dorg dah naik 
tp xde orang.Ape gunanya no telefon penerima yang ada kat 
bungkusan tu.


Baru jap tadi saya kol pegawai di Poslaju BBST tu utk minta maaf.
Saya ingatkan dorang yang salah.Yang bagusnya dia nak hantar 
barang tu petang ni juga walaupun bukan tugas dia.Bagusnya 
dorang ni.


Harap2 pasni ni diujudkan PPL Sepang plak..Mungkin PPL Nilai
x larat nak jaga banyak kawasan.Last2 pengguna gak jadi mangsa.
Yang area Sepang ni semer kena amik sendiri barang kat Pusat
Serahan.Padahal kos shipping dah bayar.




Masih menunggu...

16 comments:

Relevan said...

Tadi koi dapat surat dari pos laju..laju je sampei..

munna said...

wah! sabar ye shinju.. lepas ni mesti sampai brg shinju

Cik SHiNJU said...

Relevan San - tgk tempat2 gak..dulu mase dok pantai dalam xde pun prob camni...apartment koi duduk tu tgkt 9 tapi dorg tetap naik gak anto brg...

Cik SHiNJU said...

Kak Munna - sabo dah ni..tp biasa la kan,org sakit gusi ni mmg cepat marah...huhuh

Miecyber said...

Teruklah POS Malaysia niee...aduyaii...


Kedai online penjara Rusia

Tapak Kaki said...

aku naik menyirap sama dengar citer ang ni.. nak tumpang marah jugak boleh?hehe.. pos express pun sama.. dijamin sampai esok katanya tapi haram..

Unknown said...

Nampak sangat dh lama buat kejer pemaleh tu...hampeh. Tak bertanggungjawab langsung.

grOundnUt said...

Lepeh ni pakai Citylink lahh...senang sikit..bayar mahal pon tak pe..asal puas hati..huh~

Cik SHiNJU said...

Miecyber - tatau nak kabo la... di sesetengah tmpt,pos malaysia ni sgt efisien n jadi pilihan ramai..

Cik SHiNJU said...

Tapak Kaki - meh kita marah secara berjemaah..lebih afdal kot..heheh..
Yg pos express tu aku puji..mmg sampai on time..

Cik SHiNJU said...

Yas - abeh RM10 rasenye kos nelepon dorg sepanjang hari ni..bertambah plak kos barang yg koi beli ter jadinye..td koi mmg geram betol.. kita tepon dorg men pas2..pastu salahkan org lain plak..

Aku Anak Pahang said...

Salam esok masih..:)
POS LAJU's motto...dijamin sampai esok.. bawak sabor :)

Cik SHiNJU said...

Abg Yassin - W'salam... Tobat dah pasni.. Kalau beli barang koi rela byr lebih..baik guna nationwide atau DHL...terbukti efisien...

Cik SHiNJU said...

grOundnUt - yg tu lagi hampehhh..miahahaha...

♥♥Cikngah♥♥ said...

sy lak bengang ngan pos express,kononya dijamin smpai esk.tp ni brg sy dr ari khamis sampai isnin,x sampai2 pn lg.bengang tul

Cik SHiNJU said...

Cikngah - yer meh? teruk betul service dorg ni kan...try emel pos malaysia n buat aduan..