Thursday, January 5, 2012

Kisahnya...

Assalamualaikum...

Mencelah jap masa tengah lapang neh...
Maaflah jarang ke blog kawan2 skang ni.
Sibuk sikit...


Aritu ada blogger tanya,apa kena ngan kaki
saya ni.


Kisahnya,saya risau sebab lama dah x bersenam
secara konsisten,banyak komitmen pada kerja skang ni.
Tapi makan tetap pulak konsisten.Ajaib sungguh...huhuhu...
Makanya banyak la lemak yang diternak sebulan dua ni.

Komen ini menyedarkan saya bahawa selama
ini saya menternak sesuatu yang tidak sihat dan
tidak mendatangkan hasil melainkan penyakit
semata2...

Lalu saya membeli 'menatang' ini...
Inilah puncanya! Tengah melompat2 tu
kaki saya tersalah landing atau dengan kata
 saintifiknya 'terpelecok'.Sakitnya ya ampun!
Meraung sorang2 di tempat kejadian..
Dalam masa yang singkat jer kaki saya
membengkak dan lebam.

Walaupun sakit,saya langsung xde masa nak merawat
dan memanjakan kaki saya nih.Esoknya dah memandu 
dari Sepang-Pekan.Makan ubat tahan sakit jer.
Dua tiga hari pastu memang bz uruskan hal2 penting.

Baru sehari dua ni la saya lapang sket.Selalu sapu
minyak pada tempat yang terseliuh dan sebelum
tidur saya balut kaki dengan daun tembaga suasa
yang dilayur dengan api.Mudah-mudahan sembuh
seperti sediakala.Jangan harap la saya nak gi berurut
walaupun disuruh berkali2.Saya memang penakut.

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Sempat lagi singgah beli manggih kat Kuala Pilah 
otw balik kampung aritu.Tekak saya diprovok bila 
membaca status FB  Uncle al-lavendari...huhuhu...

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Selamat Hari Lahir buat Angah Alif,
Ayahanda Wan Mahadi, Zarina Rashid
dan Idaly Musa pada 1 Januari lepas.
Juga Cik Kembang yang menyambut hari
lahir pada 3 Januari.
Buat semua - Semoga panjang umur,murah rezeki,
sihat walafiat,bahagia dan dirahmati ALLAH
selalu..Amin.

Kek bday Angah Alif..
Mcm besa,makngah buatkan.. :)

Tahniah gak buat Adik Mirah yang berjaya
memperolehi 8A dalam PMR baru2 ni.
Mak Andak sorang jer lagi blom bagi adiah
yep...hohoho... (muke x bersalah)



Stop sini dulu..Esok jangan lupa jawab kuiz
yep...





Si Kaki Bengkak,







38 comments:

Kakzakie Purvit said...

Salah landing - kaki bengkak - masih boleh memandu - siap beli manggis lagi. Memang kuat semangatlah.

Skippinglah lagi Yun...:)

faraherda.razalan said...

Tak apelah klu kot ade lemak sket. Janji sihat! Toksah le nak ikut sgt ckp org laki nie. Sibuk je. Lemak kat bdn sendiri tak nak jage lak eh? Eleh! Anak dara klu ade lemak sket? Nape? Rileks ah!

Hohoho! Tetiba sy lak emosi kan?

blog-tips-kurus said...

oooo... kisahnya.
kan dah kabo; nak skipping mesti pakai kasut sukan even dalam umah. :)

*bday ai pon bulan ni tauuuuu!!! (",)

zella y said...

ooooo...exercise punya psl la ni erk?? zella pon tgh nk diet n bsenam ni...tp td nmpak pau sambal..trus beli hahahha

feveret tu...manggis!! terliur tp kat sni manggis masih mahal....

p/s:semoga cpt sembuh yun!!

sahromnasrudin said...

sy layak ke menjawab ke kuiz seterusnya???

Unknown said...

semoga berjaya...

aku smpai ke tua ni xreti nak skipping cara betul...hahaha

kasihibu said...

bersemangat waja betul adik nih
moga lepa ni boleh skipping lagi laju laju ye..

al-lavendari said...

nama saintifiknya bukan 'terpeleot' ke .. sudah tukar kah ?

terima kasih kerana sebut dan buat pautan ke blog uncle.

patutlah hati rasa terpaut nak datang sini .. baliak dar pasara Ampangan terus terkam komputer.

CekWa said...

terkesan juga ya dgn kata2 En Zulkbo tu..alahai cian pulak bengkak lagi, teruskan usaha, semuga cepat sembuh!

So Shy Lady (SSL) said...

akk dh t.leh skipping...semput!aerobic lg fun.

wah tiba2 akk tringat pokok mnggis kt kg

munna said...

ooo..itu penyebabya..alahai kesiannya...baru je nak bersenam dah jadi mcm tu..harap tak serik nak skipping lagi lepas ni

mario said...

bergegar satu rumah ke ko skipping tu...ekeke

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Mudah-mudahan cepat sembuh.

Pastinya sakit ketika nak duduk semasa solat. Saya dah jawab masalahnya di ruang komen blog saya. Jika ada masalah lagi jangan ragu-ragu untuk bertanya.

Ati Masrif said...

semoga cepat semboh!

gi pekan buat apo yun?

Hanis MY said...

odaijini n take care ye... bestnyaaa manggih yummy!

OrangTasek said...

salam ...semoga aok selamat sembuh dari proses pembengkakan kaki tersebut...dan kalau nak MC terpelecok la lagi hehe..

eelobor said...

keno nga hok panda ngurut gak...molek slaluh kaki tuh

SufatihaNur said...

alolo ciannye...nape x pg berurut yang..nnti jd bentan mcm noorfa aritu kat tgn...

mmg azab giler..pastu lelama ok la...

AzianKhalil said...

moga cepat baik...bolehla melompat balik

Cik SHiNJU said...

Kakzakie - terpakse kuatkan semangat.. sobs..

hahaha...pas sembuh nt nak skipping lg...bukan salah tali skipping tapi diri sdiri...

Cik SHiNJU said...

Fara - hehehe...emo nampak.. ;)

Cik SHiNJU said...

blog-tips-kurus - ok coach,lenkali patik pakai kasut sukan...

bape hb bday u?

Cik SHiNJU said...

Zella - hehehe...pau sambal mmg x boleh ditolak...xpe2..pas makan sambung diet balik k.. ;)

manggis mmg mahal..10 biji RM5 tau..

Cik SHiNJU said...

Sahrom San - opkos la...awak mengumpul markah tertinggi takat ni :)

Cik SHiNJU said...

jedi - mekasih...sama la aku pun..kalau pandai xkan boleh terseliuh..huhuhu

Cik SHiNJU said...

kasihibu - mekasih bg semangat...pasni xmo laju2 dah...slow n steady jek..hehehe

Cik SHiNJU said...

Uncle Hamzah - terpelecok tu mgkin merujuk kepada pergerakan yg menyebabkan urat jadi terpeleot...boleh gitu? ;)

Cik SHiNJU said...

CeKwa - Mekasih cekwa...doakan kaki yun sembuh mcm biasa yek..member ajak daki Broga lagi nih...

Cik SHiNJU said...

So Shy Lady - hahh...semputtttt...
hehehe... pokok manggis kat kg akak berbuah x? mintak sedahan...kikiki ;p

Cik SHiNJU said...

K.Munna - x serik...hehe tapi kena berhati2 la pasni...

Cik SHiNJU said...

mario - menurut laporan Bernama,gegarannye terasa sampai ke Sumatera...ko imejin jek la...kikiki

Cik SHiNJU said...

Ustaz Razak - Waalaikumussalam... Mekasih atas doanye.. Mekasih juga menjawab kemusykilan saya tu...InsyaALLAH kalau ade ape2 persoalan nt saya rujuk kat Ustaz.. :)

Cik SHiNJU said...

Kak Ati - mekasih... gi Pekan uruskan hal pusaka ngn biz..

Cik SHiNJU said...

Hanis MY - arigato gozaimas...

Dgr citer kat sana harga manggis kalau kira dlm duit kita berbelas hengget yek...

Cik SHiNJU said...

Mr V - W'salam... Mekasih aok... Koi xdok mc2 weh...kije sdiri...hehehe

Cik SHiNJU said...

Eelobor San - urut? oh tidak! kat kg saya pun ade sorg makcik yg pakar mengurut...dia tau nk betulkan urat terseliuh...tp sakitnye ya ampun...

Cik SHiNJU said...

Noorfa - takut la nk berurut... org cakap sakit sangat... auchhh...membayangkannye pun dah rase ngilu...

Cik SHiNJU said...

Nafisa81 - mekasih... x sabo nak melompat balik neh...hahaha ;p